شست و شوی موکت

شست و شوی موکت

شست و شوی موکت

اگر چه امروزه با تنوع زیادی در صنعت کفپوش مواجه هستیم ولی بر کسی پوشیده نیست که موکت به عنوان یکی از قدیمی ترین کفپوش های رایج در ایران همواره طرفداران خود را دارد چرا که به دلایل فرهنگی و مذهبی معمولاً هموطنان پارسی تمایل دارند در منزل بدون کفش تردد کنند و حتی الامکان کف خانه را با فرش و یا کفپوشی گرم مانند موکت پوشش دهند . موکت برای اتاق کودکان بسیار مناسب است و ایمنی کودک را بخصوص در سال های اولیه زندگی فراهم می کند . با داشتن موکت ، کف منزل نرم و راحت است و به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ با هر نوع دکوراسیون هماهنگ خواهد شد . همچنین موکت به عنوان عایق صوت و حرارت کاربرد داشته و برای مکان های پر سر و صدا و یا سرد بسیار مناسب است . حال سوال اینجاست که با وجود تمام مزایای موکت ، دلیل استفاده از دیگر کفپوش ها چیست؟

قطعاً پاسخ شما به سوال فوق همچون اکثر کاربران ، مشکلات مربوط به نگهداری و نظافت موکت است ، چرا که معمولاً موکت توسط چسب روی کف نصب می شود و امکان جداسازی و شست و شوی آن وجود ندارد . همچنین در صورت شست و شوی غیر اصولی موکت چین خورده و تغییر ابعاد می دهد و نصب مجدد آن در محل قبلی با مشکلات زیادی همراه است . ضمناً اگر موکت درجا و به صورت دستی با ابزار خانگی شسته شود رطوبت در داخل الیاف آن باقی مانده و با ایجاد بوی نامطبوع موجب سلب آسایش کاربران خواهد شد .

مرکز خدمات  فرش علامه سال هاست که مشکل نگهداری و نظافت موکت مشترکین را مرتفع ساخته است . این مرکز افتخار دارد که با هدف رفاه حال مشترکین و افزایش رضایتمندی ایشان اقدام به ارائه خدمات شست و شوی موکت به دو روش تر و خشک نماید . منظور از شست و شوی تر همان روشی است که برای قالیشویی استفاده می شود و شور توسط آب و شامپو ، داخل دستگاه مخصوص شست و شوی موکت انجام می شود . این روش برای موکت هایی امکان پذیر است که با چسب روی کف نصب نشده اند و می توان آنها را جمع کرده و به کارخانه قالیشویی منتقل نمود. به منظور عدم تغییر شکل و حفظ پرز و ابعاد ، موکت ها پس از شور تخصصی داخل دستگاه در سالن خشک کن با تکنولوژی تابشی زیمنس آلمان خشک شده و در پایان اتو ، رول و بسته بندی می شوند . روش دوم شست و شوی موکت ، روش خشک یا همان خشکشویی ست ، به این معنا که از آب به طور مستقیم در پروسه شست و شو استفاده نمی شود . این روش مخصوص موکت هایی است که به کف چسبیده اند و جدا کردن و نصب مجدد آنها هزینه و زمان زیادی را می طلبد . خشکشویی موکت به صورت درجا انجام می شود و تیم مجرب خشکشویی به همراه ماشین آلات ، تجهیزات و مواد شوینده به منزل مشترک مراجعه نموده و عملیات خشکشویی را در کمترین زمان و با حداکثر کیفیت به انجام می رسانند . بدین ترتیب که ابتدا کارشناس بررسی های لازم را به انجام رسانده و نوع مواد شوینده و دور ماشین شست و شو را بر اساس جنس ، نوع و شرایط موکت انتخاب می کند ، سپس موکت بوسیله دستگاه شوینده (دارای فرچه دوار) با مواد شوینده شسته شده و با استفاده از دستگاه وکیوم خشک می شود ، در این مرحله مجدد کارشناس سطح موکت را بررسی نموده و اگر لکه ای روی آن باقی مانده باشد با توجه به جنس لکه ، میزان کهنه بودن و عمق نفوذ آن اقدام به لکه بری بوسیله مواد تخصصی خواهد نمود . شایان ذکر است در صورت لزوم برای موکت هایی که شرایط خاص دارند (به عنوان مثال مدتی استفاده نشده اند و یا بوی نامطبوع دارند) کارشناس از مواد ضدعفونی کننده ، نرم کننده و خوشبو کننده نانو نیز در شست و شو بهره خواهد برد تا در پایان موکت ها کاملاً پاکیزه و سالم تحویل مشترک گردد و رضایت مشتری را از خدمات کامل ، استاندارد و تخصصی این مرکز به همراه داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با قالیشویی علامه